Yara Piras is a visual artist who develops her research around the concept of image closely related to film/photographic material, studying its history and materials, reaching as far as theater and dance.
VISUAL ARTIST
SHOOTING RANGE
SHOOTING RANGE, fa parte della “SHOOTING Serie”
L’architettura del plastico Shooting Range rappresenta un poligono da tiro con diverse postazioni. Nel progetto in scala reale il visitatore è invitato a prendere parte dell’opera scegliendo una postazione nella quale è presente una macchina da presa con le sembianze di un’arma. Il classico bersaglio è sostituito da uno specchio. Il tiratore ha a disposizione un solo sparo/scatto. Lo spettatore si può guardare, si può riprendere e allo stesso tempo sparare, giocando sull’ambiguità del gesto e della parola.
Finito la performance /installazione tutte le pellicole verrano giuntate insieme a formare un film pronto per la proiezione. L’opera finale quindi non sarà semplicemente l’installazione, quest’ultima è il mezzo attraverso cui il film prende forma.
SHOOTING RANGE, part of the "SHOOTING Series"
The architecture of the model Shooting Range represents a shooting range with several stations. In the full-scale design, the visitor is invited to take part in the work by choosing a station in which there is a camera with the appearance of a gun. The classic target is replaced by a mirror. The shooter has only one shot at his disposal. The viewer can watch himself, take a picture and shooting at the same time, playing on the ambiguity of gesture and word.
When the performance/installation is finished all the films will be spliced together to form a film ready for projection. The final work then will not simply be the installation; the latter is the medium through which the film takes shape.